FAQ dla prowadzących



>Gdy nie możesz się zalogować do platformy, Twój kurs nie działa poprawnie, nie wiesz jak dodać zasób czy aktywność lub ustawić dziennik ocen zgłoś problem mailowo: pomoc.online@wsb.edu.pl lub skontaktuj się w zespołem CNMiTE bezpośrednio w pok. 401 lub telefonicznie 32 295 93 65. Na maile odpowiemy w ciągu dwóch dni roboczych.
>Każdy pracownik dydaktyczny uczelni, który posiada konto w Wirtualnym dziekanacie, ma automatycznie założone konto na platformie OnlineWSB. Aby założyć konto na platformie dla pracownika nie dydaktycznego konieczne jest zgłoszenie się do administratora platformy: pomoc.online@wsb.edu.pl. W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko osoby, dla której zamawiamy konto oraz adres e-mail oraz krótkie uzasadnienie. 
Aby zapisać się na e-kurs zaloguj się do platformy, wyszukaj kurs i używając hasła do samodzielnych zapisów – zapisz się do kursu. Pełną nazwę kursu oraz hasło do samodzielnych zapisów przekazują studentom prowadzący zajęcia. Hasła do samodzielnych zapisów do kursów ogólnouczelnianych można otrzymać podczas obowiązkowych dla wszystkich rozpoczynających studia w Akademii WSB zajęć wprowadzających do e-learningu, w dziekanacie lub za pośrednictwem help desku platformy: pomoc.online@wsb.edu.pl.

Logowanie do platformy OnlineWSB  jest możliwe 2 sposobami.

1. Po zalogowaniu do Wirtualnej uczelni wybierz zakładkę platforma e-learningu w panelu nawigacji strony. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do kokpitu użytkownika na platformie OnlineWSB.

2. Bezpośrednio, w panelu logowania na stronie https://online.wsb.edu.pl za pomocą takiego samego loginu i hasła jak do Wirtualnej uczelni.

Aby zamówić kurs skorzystaj z opcji: zamów kurs na platformie OnlineWSB i postępuj zgodnie z Procedurą uruchamiania zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Aby uruchomić nowy kurs e-learningowy

 1. Zgłoś propozycję poprowadzenia kursu z wykorzystanie metod i technik kształcenia na odległość do dziekana za pomocą formularza zgłoszeniowego. 

 2. Zaaprobowane przez dziekana zgłoszenie przekaż do CNMiTE wraz z sylabusem zawierającym programem autorskim zajęć. 

 3. Zamów e-kurs na platformie OnlineWSB za pomocą formularza: zamów kurs

 4. Przygotuj scenariusz e-kursu. Twój scenariusz przedstaw metodykowi CNMiTE

 5. Po zatwierdzeniu scenariusza przez metodyka możesz przystąpić do przygotowania materiałów e-kontentu. Możesz liczyć na pomoc Centrum zarówno na etapie przygotowania scenariusza jak i produkcji kontentu. 

 6. Przed udostępnieniem kursu studentom poproś metodyka Centrum o sprawdzenie i zatwierdzenie poprawność e-kontentu i ustawień technicznych kursu. Kurs zostanie automatycznie udostępniony studentom po uzyskaniu akceptacji.

Aby uruchomić swój e-kurs w kolejnym semestrze zweryfikuj szablon kursu matki, wprowadź ewentualne zmiany i modyfikacje a następnie skorzystaj z formularza zamów kurs na platformie OnlineWSB. Kurs zostanie zakolejkowany i uruchomiony przez administratora platformy w ciągu kilku dni oraz wyposażony w hasło – klucz do samodzielnych zapisów dla studentów. Otrzymasz informację mailową, zawierającą nazwę kursu i hasło. Zalecane jest uruchamianie tylko jednego e-kursu z danego przedmiotu w roku akademicki bez względu na ilość prowadzonych grup. Uczestników można podzielić na grupy wg potrzeb wewnątrz kursu.

Gdy przygotowując lub modyfikując swój e-kurs zastanawiasz się po jakie metody i techniki sięgnąć by skutecznie uczyć, jakie rozwiązania zastosować, by studenci czuli się zmotywowani do samodzielnej pracy, w jaki sposób moderować e-kurs skorzystaj ze wsparcia metodyków CNMITE. Swoje pytania skieruj do Iwony Chonci mailowo, telefonicznie lub umów się na spotkanie.

Gdy przygotowując lub modyfikując swój e-kurs zastanawiasz się po jakie narzędzia platformy e-learningu sięgnąć, jak prawidłowo ustawić dziennik skorzystaj ze wsparcia CNMiTE. Swoje pytania skieruj do Arkadiusza Stanika mailowo, telefonicznie lub umów się na spotkanie.

Kursy – matki to kursy podstawowe, stanowią źródło e-kontentu. Z nich kopiowane i uruchamiane są Twoje e-kursy w kolejnych semestrach. Jeżeli decydujesz się na zmiany, modyfikacje swoich e-kursów – rób to zawsze w Matce. Kursy – matki nie są widoczne dla studentów i nie mogą się oni do nich zapisać.